24 Kasım 2015 Salı

Yeni kitabım: Huyu Suyu Güzel Çocuk

Yirmi yıla dayanan meslek hayatımın koşuşturmaları arasında dört tane kitap yazmıştım. Soranlar oluyor bu arada; “Mehtap Hanım, kitabınız var mı?” diye.
Aşkolsun! Olmaz mı? 
Elinizin altında internet. 
Google amcaya sorduğunuzda bile kitaplarımın neler olduğu çıkıyor arama motorunda. İsterseniz, evlere teslim kargoyla geliyor hatta. Gidip almaya, sipariş vermeye fırsatınız yoksa elektronik kitap olarak satın alabilir, akıllı telefon veya tabletlerinize yükleyerek de okuyabilirsiniz. Yöntem çok. Yeter ki ulaşıp okumak isteyin.
ilk kitabım terapi öyküleri üzerineydi. Türkiye’de ilk defa yaptığı terapileri öyküleştirerek yazan kişi ben oldum. Buna benzer kitaplar bir iki tane vardı; ancak onlar yabancı yazarların dilimize çevrilmiş eserleriydi. Ülkemizde bu işi ilk yapan kişi olarak “Öpücük Kutusu-Ergen Terapi Öyküleri” kitabımı yazmış oldum. Bu tarz o kadar sevildi ki, çoğu uzman benzer kitaplar yazdı. Öpücük Kutusu isimli kitabımda sekiz ayrı çocuğun, sekiz ayrı sorunuyla yaptığım terapi çalışmalarını kaleme aldım. Ailelere şunu şöyle yapın, bunu böyle yapın demek yerine, yaşanmışlıklar üzerinden yaptıkları hataları göstermeye çalıştım. Çocuklarına faydalı olsun diye okudukları bu kitapta, herkes kendi çocuklarının satır aralarında gezindi. Kitap çok sevildi. Öyküler yürek burktu. İnternet ortamında elden ele dolaştı.
İkinci kitabım “Siz Siz Olun-Mutluluk Terapisi” isimli eserim. Bu kitabımda sizlerden gelen sorulara cevaplar veren, pratik çözüm yolları öneren yazılar kaleme aldım. Karşılıklı konuşur gibi yazdım ki rahat anlaşılsın, kolayca uygulansın. Çok hoş oldu. Çocuk eğitimine, evliliğe ve hayata dair nice güzel soru ve konuda nice güzel anlatımla karşılaştı okuyucu.
Üçüncü kitabım “Dünyanın Sonu Değil-Ruh Sağlığını Korumak” isimli çalışmam oldu. Bu kitap da ikincisi gibi sizlerden gelen sorulara cevaplar niteliğinde hazırladım. Televizyon ve radyo programı yaparken en sık sorulan sorulardan konu başlıkları seçerek, işinize yarayacak pratik çözüm yolları yazdım. Okuyan herkes, hiçbir sorunun aslında dünyanın sonu olmadığını anlasın istedim.
Dördüncü kitabım “Öfke Kontrolü” isimli çalışmam oldu. Bilenler bilir, bilmeyenler için söylemiş olayım, ben Profesyonel Öfke Kontrol Eğitmeniyim aynı zamanda. Yıllardır öfke çalışmaları yapıyorum. Aslına bakarsanız psikolojik destek çalışmalarının zemininde öfke çalışması yatar. Çünkü herkesin iç dünyasında öfke gerekçeleri ve öfke davranışı vardır. Otomatiğe bağlanan bu öfke duygusunu anlamayı, onu kontrol etmeyi öğretiyorum. Öfke kontrolü, kendini bastırmak, her şeyi alttan almak değil; tam tersine her şeyin farkında olarak doğru yerde doğru duyguyu ortaya koymayı öğrenmektir. 
Bu kitabı, vaka örnekleriyle besleyerek, okuyan herkesin kendi başına öfkesini kontrol edebilmesini sağlamak amacıyla yazdım. Okuyan kişilerin çok işine yaradığını biliyorum. Okuduğu halde uygulayamayanlara önerim, bireysel destek almaları şeklinde tabii ki.
Ve gelelim son kitabıma...
“Huyu Suyu Güzel Çocuk”
Çocuk büyütmek tarih boyunca hiç kolay olmadı ki!
Çocuk sahibi olacağını öğrenen anne baba adaylarına, içlerinden geçen ilk duygunun ne olduğunu sorduğumda;
“İster kız olsun isten erkek fark etmez, yeter ki huyu suyu güzel olsun.” Cevabını duyuyorum.
Ancak gelin görün ki; günümüz anne babası, at yarışına dönmüş yaşam şartlarında çocuk yetiştirmek için uğraşırken “insani değerlere” sahip, huyu suyu güzel çocuk yetiştirmeyi ihmal ediyor maalesef.
Güler yüzlü olsun isterken, somurtkan çocuk yetiştiriyor. 
Merhametli çocuk yetiştirmek isterken zorba çocuk yetiştiriyor. 
Yardımsever çocuk yetiştirmek isterken, bencil çocuk yetiştiriyor.
Doğru sözlü çocuk yetiştirmek isterken, yalan konuşan çocuk yetiştiriyor.
Güvenilir ve dürüst çocuk yetiştirmek isterken, hırsızlık yapan çocuk yetiştiriyor.
Barışçıl çocuk yetiştirmek isterken, saldırgan ve kavgacı çocuk yetiştiriyor.
İşte “Huyu Suyu Güzel Çocuk” adlı son kitabımda, güler yüzlü, merhametli, yardımsever, doğru sözlü, dürüst, güvenilir ve barışçıl çocuk yetiştirmenin yollarını gösterdim. Ve insani değerlerle bezeli, kaliteli, ruh sağlığı yerinde çocuklar yetiştirmenin püf noktalarını, örnek vakalarla anlattım.
“Huyu Suyu Güzel Çocuk” kitabımı öyle doğal ve öyle anlaşılır bir dille hazırladım ki, uygulamakta hiç mi hiç zorlanmayacaksınız. 
Gülümsediğinde güzelleşmeyen bir yüz gördünüz mü? 
Ben hiç görmedim! 
İlerleyen günlerde sizlere de duyurusunu yaparım elbet. Çocukların insani değerlerle yetiştirilmesi için eğitim grupları açacağım. Siz öğretemiyorsanız bu güzel değerleri, sizin yerinize onlara ben öğreteceğim. Kararlıyım!
İyi ki çocuklar var. Çocuklarımıza dair içimizdeki her duygu olumlu. 
Sevgili anne babalar! Bugününüzden çocuklarınızın gelecekteki büyümüş hallerine umut dolu notlar yazın olur mu?
Sevgiyle kalın...   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder